Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hier vindt je een overzicht van de meest gestelde vragen. Indien jouw vraag er niet bij staat, neem dan contact met ons op via het contactformulier. Je kunt ook mailen naar info@jewelcard.nl of bellen naar 085 208 6722.

Ik wil meer weten over de JewelCard

Wat is JewelCard precies?

»  JewelCard is dé cadeaubon van Nederland als het gaat om sieraden en horloges. Door de vele aangesloten topjuweliers geef je echt een heel veelzijdig cadeau. De kaarthouder kan met de cadeaubon van JewelCard zelf een mooi sieraad of horloge naar keuze uitzoeken.

Waar kan ik de JewelCard kopen?

»  Je kunt de cadeaubon van JewelCard bestellen via deze website. JewelCard is daarnaast ook landelijk verkrijgbaar. Kijk bij verkooppunten voor het dichtstbijzijnde verkooppunt bij jou in de buurt.

In welke waarden is de JewelCard verkrijgbaar?

»  Je kunt ieder willekeurig bedrag kiezen vanaf minimaal € 5,00 tot maximaal € 150,00. Op de cadeaubon van JewelCard is geen BTW van toepassing.

Welke producten kan ik met de cadeaubon van de JewelCard?

»  Je kunt bij elke aangesloten juwelier terecht met jouw JewelCard. Je kunt daar met jouw JewelCard betalen voor een sieraad of horloge. Zie het overzicht op de website voor o.a. de openingstijden.

Hoe lang is de JewelCard geldig?

»  JewelCard heeft een geldigheid van 2 jaar na uitgifte, tenzij anders vermeld. De geldigheid van jouw JewelCard kun je bekijken m.b.v. de saldochecker.

Is het mogelijk een cadeaubon van JewelCard te verlengen?

»  Het is niet mogelijk om jouw JewelCard te verlengen.

> Ik heb een vraag over het geven van een JewelCard

Hoe kan ik een cadeaubon van JewelCard geven?

»  JewelCard geef je eenvoudig door één van onze verkooppunten te bezoeken of door de cadeaubon te bestellen op deze website. De JewelCard kun je opwaarderen in ieder willekeurig bedrag vanaf € 5,- tot maximaal € 150,-. Jij of de ontvanger ontvangt de JewelCard altijd in een mooie geschenkverpakking waarbij ruimte is voor een persoonlijke boodschap.

Hoe kan ik de JewelCard betalen?

» Je betaalt jouw cadeaubon van JewelCard met iDeal. Zo kun je eenvoudig, betrouwbaar en snel internetbankieren via je eigen bank. Zakelijke bestellingen kunnen ook per factuur worden voldaan.

Wat is de levertijd van de JewelCard?

»  Je bestelling wordt geleverd nadat de betaling is voldaan. Wanneer jouw bestelling vóór 17.00 uur is besteld en betaald, dan wordt de cadeaubon dezelfde dag nog via PostNL verstuurd!

Kan ik de cadeaubon van de JewelCard ook per e-mail ontvangen?

»  Nee, op dit moment hebben wij nog geen digitale versie van de cadeaubon die je per e-mail kunt ontvangen. Zodra wij deze dienst gaan aanbieden zullen wij dit duidelijk kenbaar maken.

Hoe wordt de JewelCard verzonden?

»  Jouw bestelde cadeaubon van JewelCard wordt via PostNL verstuurd.

Wat zijn de verzendkosten?

» Wanneer je een cadeaubon van JewelCard bestelt, betaal je € 1,95 verzend- en administratiekosten, ongeacht het aantal bestelde cadeaubonnen.

Moet ik betalen voor de verpakking?

» Nee, de cadeaubon van JewelCard wordt altijd gratis in een luxe cadeauverpakking aangeleverd. Alleen voor 'niet-standaard' verpakkingen (bijv. gericht op Verjaardag, Sinterklaas, Kerst, Valentijnsdag en Moederdag) kan een kleine toeslag gevraagd worden. Dit wordt dan duidelijk vermeld bij het bestellen.

Ik probeer een cadeaubon van JewelCard te bestellen, maar er gaat iets niet goed. Wat nu?

»  Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier of stuur een email naar info@jewelcard.nl. Wij nemen uiterlijk binnen 3 werkdagen contact met je op!

Ik heb een cadeaubon van JewelCard besteld en betaald, maar ik heb deze niet ontvangen. Wat nu?

»  Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier of stuur een mail naar  info@jewelcard.nl. Wij nemen uiterlijk binnen 3 werkdagen contact met je op!

> Ik heb een vraag over het inwisselen van de cadeaubon van JewelCard

Hoe kan ik het saldo van mijn JewelCard opvragen?

» Vul je kaartnummer in bij de saldochecker van deze website om het saldo en de geldigheid van jouw JewelCard op te vragen. Het kaartnummer van jouw JewelCard vind je op de achterzijde van de cadeaubon.

Hoe kan ik een JewelCard inwisselen?

»  Ga naar één van de aangesloten juweliers bij jou in de buurt. Een aangesloten juwelier accepteert jouw JewelCard via de pinterminal of de webkassa. Afhankelijk van het totaalbedrag is de waarde van jouw JewelCard toereikend of niet toereikend. Een eventueel restantbedrag betaal je middels pin of cash eenvoudig bij.

Kan ik meerdere JewelCards tegelijk inwisselen?

»  Jazeker! Alle aangesloten juweliers accepteren meerdere Jewelcards tegelijkertijd.

 Moet ik de JewelCard in één keer besteden?

»  Nee, dat hoeft niet. Je kunt de JewelCard in meerdere delen besteden gedurende de geldigheidstermijn van 1 jaar (tenzij anders vermeld) na uitgifte.

Kan ik mijn JewelCard ook besteden bij één van de verkooppunten?

»  Nee, dit is niet mogelijk. Deze winkels verkopen alleen JewelCards, zij accepteren deze cadeaukaart niet als betaalmiddel. Je kunt de cadeaubon van JewelCard alleen besteden bij de aangesloten juweliers die op deze site vermeld staan.

Kan ik mijn JewelCard voor contant geld inwisselen?

»  Nee, de JewelCard kan uitsluitend worden ingewisseld voor een sieraad of horloge bij een aangesloten juwelier naar keuze.

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

»  Cadeaubonnen en cadeaukaarten zijn vrijgesteld van BTW.

Hoe snel worden bestelde producten geleverd?

» In de bevestingsmail die je ontvangt na het bestellen van de cadeaubon vindt je de levertijd van jouw bestelling. Indien je de JewelCard op werkdagen vóór 17.00 bestelt en betaalt wordt deze dezelfde dag nog verstuurd via PostNL.

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn bestelling.

»  Stuur dan een e-mail naar info@jewelcard.nl .

 Wat zijn de betaalmogelijkheden?

» Je kunt middels iDeal betalen. Wanneer je een bestelling doet vanuit een bedrijf kun je met een factuur betalen. Ook wanneer je via factuur bestelt, wordt de bestelling dezelfde dag nog verstuurd.

> Ik heb een probleem met het inwisselen van de cadeaubon van JewelCard

Wat moet ik doen als de JewelCard niet werkt bij de juwelier?

»  Er bestaat een kans dat de magneetstrip van jouw JewelCard is beschadigd of gedemagnetiseerd. Demagnetisering kan gebeuren als de kaart in contact komt met magnetische straling van magneetplaten in winkels, computers of mobiele telefoons. Wanneer jouw kaart beschadigd of gedemagnetiseerd is, kun je een afbeelding van de achterkant van de kaart naar ons mailen, samen met jouw adresgegevens. Wij lezen de kaart dan uit en sturen jou een nieuw exemplaar.

Een juwelier wilde mijn cadeaubon niet innemen terwijl hij wel staat vermeld als aangesloten juwelier. Hoe kan dit?

»  Het is mogelijk dat een enkel lid (van een winkelketen) besloten heeft om de JewelCard niet meer in te nemen, zonder dit aan ons door te geven. Mocht je een juwelier tegenkomen waar dit het geval is dan horen wij dit graag, zodat wij contact op kunnen nemen met de juwelier om duidelijkheid te verschaffen. Laat ons dit dan weten via het contactformulier.

Mijn JewelCard is ernstig beschadigd. Wat moet ik doen?

»  Wanneer jouw kaart beschadigd of gedemagnetiseerd is, kun je een afbeelding van de achterkant van de kaart naar ons mailen, samen met jouw adresgegevens. Wij lezen de kaart dan uit en sturen je een nieuw exemplaar.

> Zakelijke bestellingen

Hoe bestel ik cadeaubonnen van JewelCard voor mijn bedrijf?

»  Voor meer informatie over de JewelCard als zakelijk cadeau of zakelijke bestellingen kun je contact op nemen met JewelCard via zakelijk@jewelcard.nl. Of bel naar 085 208 7018. Indien de bestelling meer dan €300 bedraagt zal deze aangetekend worden verzonden à €8,60.

Wat zijn de mogelijkheden tot het personaliseren van een cadeaubon van JewelCard als zakelijke klant?

»  Er zijn een tal van mogelijkheden voor het op eigen wijze invullen van de JewelCard. Kijk hiervoor onder het tabblad zakelijk op deze site of neem voor maatwerk oplossingen contact op met JewelCard via zakelijk@jewelcard.nl. Of bel naar 085 208 7018.

> Overige vragen

Ik ben per ongeluk mijn JewelCard kwijtgeraakt. Wat nu?

»  Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om jouw JewelCard goed en veilig te bewaren, er kan geen aanspraak worden gemaakt op compensatie bij verlies van de pas.

Wanneer weet ik of ik de verdubbelaar heb gewonnen?

»  Op elke eerste maandag van de maand wordt er een winnaar getrokken. De winnaar krijgt hierover bericht. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.

> Ik heb een klacht of opmerking over de cadeaubon

Waar kan ik met mijn klacht of opmerking terecht?

»  Neem in dit geval contact met ons op via het contactformulier. Wij zullen binnen drie werkdagen op jouw klacht reageren.

Is jouw vraag nog niet beantwoord? Neem contact met ons op via het contactformulier. Wij zullen je vraag binnen 3 werkdagen beantwoorden.